رفتن به بالا

صدایی از اعماق وجود ساحل نشینان

تعداد اخبار امروز : 3 خبر


  • جمعه ۴ فروردین ۱۳۹۶
  • الجمعة ۲۵ جماد ثاني ۱۴۳۸
  • 2017 Friday 24 March
    بندر انزلی Light Rain
    ٩(°C)
    وزش باد ١١(mph)
    فشار ٣٠.٣٨(in)
    محدوده دید ۴.٠(mi)
    اشعه فرابنفش 1-Low
    رطوبت ٣٠.٣٨(in)
اوقات شرعی

چشم را کور نکنید، ترمیم ابرو پیشکش:

احداث نخستین فرودگاه آبی خاورمیانه درانزلی، از حرف تا عمل

شاید وعده ی احداث نخستین فرودگاه آبی خاورمیانه وعده ای شیرین باشد ، اما شیرین ترین وعده برای مردم انزلی حل مشکلات زیر ساختی و ترافیکی شهر و آسفالت مناسب برای آمد و رفت خودرو ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای ساحل ، چند روزی است که وعده عجیب احداث نخستین فرودگاه آبی خاورمیانه در بندرانزلی توسط یکی از اعضای شورای شهر این شهرستان در بین مردم دست به دست می چرخد ، وعده ای که اگرچه فریبنده و جذاب است اما برای مردم انزلی بسیار دور از ذهن و بیشتر شبیه به یک شوخی بزرگ است.

این روزها مردم شهرستان بندرانزلی از وضعیت نا مساعد کوچه و خیابان های شهر رنج می برند و رانندگان خودروهای سواری هر روز با دست اندازهایی سر و کار دارند که علاوه بر ضررهای اقتصادی برای آنها جان عابرین پیاده را در روزهای بارانی به خطر می اندازد.

این عضو شورای شهر انزلی در حالی احداث فرودگاه آبی را راهی برای رسیدن به توسعه پایدار می داند که تعداد  زیادی از جوانان این شهر از سر ناچاری و به دلیل بیکاری انزلی را به مقصد شهر ها ، استانها و حتی کشورهای اروپایی برای یافتن کار و زندگی بهتر ترک کرده اند.

سوال ما از عضو محترم شورای شهر انزلی که چنین وعده ای آرمانی را از طریق رسانه ها به گوش مردم می رساند این است که شهری که چند هزار نیروی انسانی جوان خود را به دلیل مهاجرت از دست داده است چگونه می خواهد به توسعه پایدار برسد؟

عضو شورای شهر انزلی فرودگاه آبی را راهکار مناسبی برای افزایش میزان گردشگری می داند و این در شرایطی است که ترمینال مسافربری بندرانزلی به بسیاری از مناطق کشور به صورت مستقیم اتوبوس ندارد و مردم ناچاراند از ترمینال مسافربری شهر همسایه (رشت) برای سفر به این شهرها استفاده کنند.

سالهاست که شهر انزلی از نظر خطوط حمل و نقل توسعه چندانی نیافته و مردم از تک خیابانی برای عبور و مرور استفاده  می کنند که در ساعات مختلف روز ترافیک سنگینی بر آن حاکم است و به فرض اگر شخصی در ساعات پر ترافیک بخواهد از تاکسی و یا اتوبوس برای حرکت از منطقه کلویر به سمت منطقه غازیان استفاده نماید باید بیش از یک ساعت در ترافیک بماند در صورتی که در حالت عادی  و کم ترافیک با زمانی حدود ۱۵ دقیقه می تواند این مسیر را بپیماید.

شاید وعده ی احداث نخستین فرودگاه آبی خاورمیانه وعده ای شیرین باشد ، اما شیرین ترین وعده برای مردم انزلی حل مشکلات زیر ساختی و ترافیکی شهر و آسفالت مناسب برای آمد و رفت خودرو ها است.

اینکه یک عضور شورای شهر چنین وعده ایی می دهد در نوع خود جالب است اما با توجه به ده ها وعده تحقق نیافته در شهر انزلی لازم است باهم تک بیتی از شعر حضرت سعدی را مرور نماییم:

سعدیا گرچه سخندان و مصالح گویی

به عمل کار برآید به سخندانی نیست

   

کانال تلگرام صدای ساحل

    telegram
       

اخبار مرتبط

 

اشتراک گذاری با :

telegram-icon-1  
 

لینک کوتاه :

 

نظرات

  • خبرگزاری فارس –در تاریخ ۹۵/۰۶/۱۰ خبری تحت عنوان : رئیس شورای شهر انزلی ابقا شد منتشر کرد و در آن چنین آمده بود :
    … سعید آفتابی به کار خود در پست منشی شورای شهر انزلی ادامه داد و با توجه به تصمیم جمعی اعضای شورای این شهر پست منشی دوم در چهارمین دوره شورای شهر حذف شد و «آفتابی» تنها منشی شورا شد…
    و
    … پیش از این، سخنگوی شورای شهر بندرانزلی داریوش جلالوندی بود که جای خود را به شهرام نواری داد و پس از حذف پست منشی دوم، تغییر سخنگوی شورا دومین دگرگونی شورای شهر انزلی بود….
    لذا در گام نخست باید مشخص شود این عضو شورا چه جایگاهی در هیات رئیسه شورای شهر دارد و این عضو هیات رئیسه شورا سخنگو است یا منشی ؟ آن طور که در خبرگزاری شبستان “اولین خبرگزاری رسمی غیردولتی در حوزه دین ”
    آمده ایشان سخنگوی شورای شهرهستند ، اما در سایت رسمی شورای شهر انزلی در خبر “۳۵ میلیارد ریال برای بهبود و.ضعیت آسفالت در بندرانزلی اختصاص یافت ” خبر از سوی شهرام نواری به عنوان سخنگوی شورای شهر بیان شده
    سوال : آیا هیات رئیسه می تواند با توافق بین خود پست هایی که با رای گیری بدست آمده ، جابجا کند و آیا این جابجایی را نباید به اطلاع عموم اعضا و مردم برساند ؟
    اگر سعید آفتابی سخنگو نبوده چرا در خبرگزاری ها با این عنوان از او نقل قول می شود وایشان تکذیبیه ای صادر نمی کند ؟
    سعید آفتابی ، ۱ دی ۹۵ در جلسه ای با فعالان حوزه گردشگری گفته چون حمل و نقل زیربنای توسعه گردشگری است بسته پیشنهادی را تدوین و به وزارت راه و شهرسازی ارائه می دهیم .
    چون هنوز بسته ای به وزارت راه و شهرسازی داده نشده است و خبر تدوین بسته را به فعالان گردشگری داده آیا نباید آن را مسبوق به سابقه خبرهای انتخاباتی و تبلیغاتی دانست ؟
    وعده هایی نظیر پل کابلی که با نصب پوستر ختم به خیر شد و هزینه زیادی از بابت استخدام مشاور برای شهرداری و تهیه بسته از این باب نداشت.
    آیا این بسته شبیه همان بسته ی استادیوم چراغ پشتان انزلی نیست ؟
    اینجا هم آفتابی گفته مطالعه بستر تالاب صورت گرفته ، اما مطالعات و کارشناسی ساخت و ساز در تالاب ها را اداره محیط زیست استان انجام نمی دهد بلکه باید کارشناسی ها در دفتر حفاطت از تالاب ها در تهران انجام شود .
    همگان آگاهند که در تبلیغات رسانه ای مربوط به استادیوم چراغ پشتان هم گفته شد که محیط زیست با ساخت استادیوم مشکلی ندارد بعد معلوم شد که محیط زیست در این حوزه صاحب صلاحیت نبود ه و موضوع از ابتدا می بایست با مدیرکل دفتر حفاظت از تالاب های سازمان محیط زیست مطرح می شده و مدیر کل این دفتر دکترمسعود باقرزاده کریمی نیز مخالفت صریح و علنی خود را با این طرح ابراز نمود.
    از این قبیل بسته ها به عنوان طرح های مشاوره ای در شهرداری فراوان یافت می شود مشاور برای برای بازیافت و تصفیه شیرابه زباله و مشاور برای ساماندهی بافت فرسوده مشاور برای حسابداری و حسابرسی ، مشاور برای اصلاح هندسی معابر مشاور حقوقی و… اما چرا با این همه مشاور شهر انزلی هر روز ناپایدارتر می شود ؟
    گفته اید باید به خاطر جذب گردشگر هم شده فرودگاه آبی داشته باشیم ؟؟ این فرودگاه آبی را در دریا بزنید چرا این قدر به تالاب گیر می دهید .گفته اید که احداث فرودگاه میلیاردها تومان به اقتصاد انزلی کمک می کند؟ اگر چنین است پس فرودگاه رشت میلیاردها تومان به اقتصاد رشت کمک کرده است ؟
    یعنی گردشگر و توریست و حمل و نقل کالا با خطوط هوایی میلیاردها تومان سوددهی دارد . پس خطوط ریلی و جاده ای ول معطلند و چرا در کشورها در برنامه های اولیه توسعه تا به حال قرارنگرفته است ؟

  • آیا به دلیل آن که مردم مجبورند تا ترمینال رشت بروند باید فرودگاه ساخت ؟
    یا باید دنبال دلایل نداشتن سرویس از مبدا انزلی در تعاونی های اتوبوسرانی بود.
    چرا از مبدا انزلی بلیط فروشی اتوبوس نمی کنندخب اقتصاد مقاومتی یعنی با خلاقیت و امکانات موجود مشکل را حل کنید . اگر آنقدر مسافر برای اتوبوس ندارد که تعاونی اتوبوسرانی حاضر نیست باصندلی خالی از مبدا راه بیفتد بعد چطور انتطار دارید با ساخت فرودگاه و خرید هواپیما و گسیل شرکت های هواپیمایی به آن ها پرواز تخصیص یابد ؟
    اول تدارکات بینیم بعد بنشینیم ببینیم مهمان می آید یا نه ؟
    اول گردشگری را با روش های خلاقانه توسعه بده و تعداد مسافر موجود را ارزیابی کن و ببین که کمبود در حمل و نقل داری و بعد تعدادحمل و نقل مسافر با خطوط ریلی را حساب کن بعد برای گردشگران ویژه تدارکات حمل و نقل هوایی و تقاضای ساخت و احداث فرودگاه بکن .
    سپس با برآورد دقیق تعداد مسافرین پرواز ،درآمد های حاصله را بر هزینه های احداث فرودگاه و خرید یا اجاره هواپیما بسنج به طوری که برای شرکت های مسافرتی تخصیص پرواز و فعالیت گردشگری در انزلی مقرون به صرفه باشد . زمان برگشت سرمایه را حساب کن بعد بگو فرودگاه می خواهیم . حداقل اندازه هواپیما و باند فرودگاه را مشخص کن که در چه مقیاسی باید باشد .

ارسال دیدگاه

آخرین مطالب

بایگانی اخبار